Spis treści
Coraz większa konkurencja na rynku nieruchomości przyczynia się do tego, że firmy deweloperskie, by zachęcić klientów do kupna, muszą przygotowywać różne promocje na mieszkania. Najczęściej można spotkać się z obniżeniem ceny metra kwadratowego nieruchomości lub ofertą wykończenia lokalu w cenie zakupu. Zdarzają się jednak także niestandardowe oferty.
Promocje to znane od dawna rozwiązanie w sztuce marketingowej. Mają one pomóc w przekonaniu klienta, że ta konkretna oferta jest najlepsza i przynosi najwięcej korzyści. Jest to pewien sposób zareklamowania produktu. Zainteresowanie tą metodą na zwiększenie sprzedaży nie ominęło także branży budowlanej.
Obniżanie cen
Deweloperzy, chcąc szybciej sprzedać wybudowane lokale, proponują klientom różnego rodzaju rabaty i wyprzedaże. Najczęściej stosowaną promocją jest obniżenie cen lokali, jest tak np. w Poznaniu (Maraton Gardens).
Mieszkania „pod klucz”
Bardzo popularną metodą promocji na rynku nieruchomości jest oferta wykończenia mieszkań „pod klucz”. Deweloper zatrudnia grupę architektów, którzy planują wyposażenie pod klucz, a także firmy, zajmujące się aranżacją i wykończeniem wnętrz. Decydując się na taką opcję, klient musi tylko dokonać wyboru standardu wykończenia, który go interesuje. Warto tylko wtedy pilnować, by takie prace zostały wykonane solidnie, a nie zamieniły się w promocyjną fuszerkę. Na przykład wrocławska inwestycja Śródmieście Odnowa oferuje w swojej inwestycji pod klucz wykończenie lokalu w 4 standardach: promocyjny, comfort, style i avangard.
Mieszkanie z dodatkiem
Często stosowanym przez deweloperów chwytem reklamowym są także oferty mieszkań z dodatkiem, np. z komórką lokatorską lub miejscem postojowym. Takie promocje przyciągają klientów, którzy nie chcą dokupywać miejsca na przechowalnię lub samochód. Tego typu bonusy pozwalają zaoszczędzić kupującemu od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Taką ofertą możemy znaleźć na przykład w inwestycji Fajny Dom w Krakowie, gdzie przy zakupie promocyjnego mieszkania w cenie lokalu możemy otrzymać miejsce postojowe.
Sam wybierz sobie promocję!
Bardzo kreatywne oferty promocji znajdziemy na warszawskim osiedlu mieszkaniowym Ostródzka. Kupując tam lokal mieszkalny, możemy otrzymać pakiet promocji. Klient może sam zdecydować, jaki bonus go interesuje. Do wyboru ma: wykończenie mieszkania, garaż lub komórkę lokatorską na 2 lata, a także pokrycie kosztów notarialnych. Dodatkowo decydując się na mieszkanie w inwestycji Ostródzka, klient może liczyć na voucher wakacyjny o wartości 5 tys. zł lub wynajem samochodu na rok.
Większa konkurencja na rynku nieruchomości sprzyja powstawaniu coraz wymyślniejszych promocji zachęcających do kupna mieszkania od danego dewelopera.